مقالات

پرایمر رنگ چیست؟

رنگ اکریلیک

اینک که می‌دانیم سیلر چیست و استفاده از آن، چه مزیتی دارد؛ در این بخش پرایمر رنگ را توضیح می‌دهیم. رنگ یا چسب پرایمر، مایعی است سفید رنگ و مانند دوغ که دیوار مورد نظر را در برابر رطوب، کاملا مقاوم می‌کند. پرایمر رنگ ساختمان در واقع نوعی رزین زیر کار برای نقاشی دیوار آجری و سبک‌های دیگر ساختمانی بوده، و به جای روغن زیر کار استفاده می‌شود. اجرای  بهترین رنگ برای دیوار خانه با در دسترس داشتن این لوازم پوششی و محافظتی به راحتی امکان پذیر است.

در میان انواع پرایمر رنگ، نام پرایمر اکریلیک بسیار به چشم می‌خورد. پرایمر رنگ اکریلیک دیوار بر پایه رزین اکریلیک و سیلیکون تولید شده و حلال آن آب است. وظیفه پرایمر اکریلیک عایق کردن و کاهش جذب رنگ به سطح زیرکار است. پرایمر رنگ اکریلیک باعث چسبندگی بهتر رنگ، مواد مینرال، کنیتکس و رولوتکس به سطح نیز می‌‍شود.

چسب پرایمر همانند  انواع چسب کاغذ دیواری خاصیت محافظتی و پوششی دارد. این ابزار علاوه بر کمک به اجرای صحیح نقاشی ساختمان در حفاظت دیوار در مقابل رطوبت تاثیر بسزایی دارد.

 

پرایمر رنگ

 

1. مزایا و کاربرد پرایمر رنگ دیوار

همان‌طور که اشاره کردیم، انواع پرایمر رنگ دیوار مانند پرایمر رنگ روغنی منافذ سطح را می‌پوشاند، باعث چسبندگی بهتر مواد به سطح می‌شود؛ و از ریزش و پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر اینها، پرایمر رنگ روغنی و انواع پرایمر رنگ ساختمان بدون بو و حساسیت، دوستدار محیط زیست و مقاوم در آب ‌و هوای مختلف نیز هست.

پرایمر رنگ، دیوارهای گچی را نیز ضد آب می‌کند، و موجب صرفه‌جویی در مصرف رنگ و یا چسب خمیر می‌شود. اگر قصد نصب سنگ آنتیک هم داشته باشید، پرایمر رنگ روغنی یک سطح یکپارچه را به شما تحویل خواهد داد.

2. روش اجرای چسب پرایمر

انواع پرایمر رنگ را می‌توان روی سطوح مختلف اجرا کرد؛ از دیوار نما گرفته تا دیوار پذیرایی. پرایمر پایه آب را با میزان مشخصی آب (معادل 30 الی 50 درصد وزن پرایمر رنگ) مخلوط و با قلم‌مو یا غلطک ( رنگ كردن ديوار با غلطك) روی سطح در دمای 5+ درجه اجرا کنید. اگر ساکن مناطق مرطوب هستید، دولایه پرایمر رنگ اجرا کنید. اگر هم می‌خواهید تنها یک لایه پرایمر رنگ روغنی یا پرایمر اکریلیک بزنید، مقدار کمتری آب به پرایمر رنگ اضافه کنید.

پس از اجرای پرایمر رنگ روغنی یا انواع دیگر، باید صبر کنید تا سطح کاملا خشک شود. پس از اینکه دیوار خشک شد و جلا پیدا کرد، باید بتونه کاری و در نهایت رنگ اصلی را اجرا کرد. البته نقش مهم سمباده کاری در تمام مراحل نقاشی را نیز نباید از یاد برد.

 

3. انواع پرایمر رنگ

پرایمر رنگ انواع بسیار متفاوتی دارد. در اینجا مهمترین انواع پرایمر رنگ ساختمان را کوتاه معرفی کرده‌ایم:

  • پرایمر رنگ روغنی: پرایمر رنگ روغنی برای نقاشی درب‌ها، نرده‌ها و پنجره‌های فلزی کاربرد داشته و در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.
  • پرایمر اکریلیک: یک پرایمر رنگ نمای پرکاربرد که سطح را در برابر خرابی و آسیب دیدگی مقاوم می‌کند.
  • رزین اکریلیک: یک پرایمر پایه آب یا روغن که برای نمای ساختمان کاربرد دارد( کاربرد رزین چیست). این پرایمر رنگ ضد قارچ و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش است.
  • پرایمر رنگ نانو: یک پرایمر رنگ نمای جدید که مقاومتی عالی در برابر تغییرات جوی دارد. کاربردی نسبتا مشابه چسب کاغذ دیواری نانو در هنگام نصب دارد.

 

پرایمر رنگ

 

قیمت سیلر و قیمت پرایمر رنگ دیوار

قیمت سیلر و قیمت پرایمر ساختمانی با توجه به مواردی مانند برند، حجم، کاربرد و… مشخص می‌شود. با توجه به شرایط و نوسانات فعلی، برای اطلاع از قیمت پرایمر رنگ دیوار پذیرایی و دیگر قسمت‌های ساختمان و قیمت سیلر کیلر چوب کافیست سری به فروشگاه‌های اینترنتی بزنید تا از قیمت روز سیلر و پرایمر رنگ مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− 4 = هیچ